Jaa tämä sivu

CHEPin uusi algoritmi parantaa kuormalavojen seurantaa ja takaisin saantia Euroopassa jopa 500 000 lavalla vuodessa

Lavapoolausyhtiö ottaa käyttöönsä luokkansa parhaan asiakassuhteiden hallintajärjestelmän, joka optimoi lavojen noutoprosessin ja digitaaliset valmiudet koko organisaatiossa.

Lontoo, 18. toukokuuta 2023: Toimitusketjuratkaisuja maailmanlaajuisesti tarjoava CHEP kehittää parhaillaan digitaalista liiketoimintaansa, tapaa, jolla se järjestää lavojen takaisinnoudot ja hoitaa Euroopan puhelinpalvelukeskustaan Lissabonissa. CHEPillä on käynnissä vastaavanlaisia pilottiprojekteja myös Euroopan ulkopuolella Yhdysvalloissa ja Brasiliassa.

”Käynnistimme vuosi sitten ennakkoprojektin datalähtöisyyden tuomiseksi lavojen takaisinnoutoon. Hyödyntämällä koneoppimistekniikkaa sekä dataa, jota saamme valmistajilta, kuljettajilta ja jälleenmyyjäasiakkailta, kehitimme joukon algoritmeja luomaan viikoittaiset tehtävät puhelinpalvelukeskuksen työntekijöille”, CHEP Europen tuottavuusratkaisujen johtaja Alfonso Martín kertoo.

”Työkalu hallinnoi noutoja yli 100 000 sijainnista. Viime vuonna se auttoi meitä lisäämään lavojen takaisin saantia 500 000 yksiköllä, mikä parantaa toimitusketjun tehokkuutta ja tukee kestävyyttä.”

CHEPin kunnianhimoiseen tavoitteeseen uudistaa poolaus kuuluu jo nyt johtavan maailmanlaajuisen poolausratkaisun kehittäminen. Samalla yhtiö parantaa liiketoimintavalmiuksiaan ja etsii lisää mahdollisuuksia tarjota arvoa asiakkailleen. Kaiken taustalla on digitaalinen muutos, joka korostaa datan voimaa ja digitaalisia oivalluksia. Yhdistämällä tämän liiketoimintansa perusperiaatteisiin, eli uudelleenkäyttöön, resilienssiin ja uudistamiseen, CHEP on etulinjassa viitoittamassa tietä tulevaisuuden toimitusketjuille.

”Teemme parhaillaan kattavaa prosessikartoitusta kaikista puhelinpalvelukeskuksen hoitamista tehtävistä. Pyrimme tunnistamaan kehitysalueita, jotka toimivat sitten pohjana muutokselle”, tuottavuusprosessin muutoksesta vastaava globaali johtaja Christian Carrasco sanoo.

”Puhelinpalvelukeskuksen muutokset perustuvat kolmeen pilariin: Ensimmäinen on parempi asiakaskokemus. Kaikki asiakkaamme, olivatpa he sisäisiä tai ulkoisia, odottavat samalaista palvelua. Toinen on globaali digitalisaatio, jonka on oltava linjassa yhtiön muiden muutosohjelmien kanssa. Kolmas on tehokkuuden parantaminen sujuvoittamalla prosesseja ja vähentämällä ongelmien ratkomiseen kuluvaa aikaa.”

Tällä hetkellä puhelinpalvelukeskus hoitaa sekä saapuvia että lähteviä yhteydenottoja lavojen takaisinnoutoon liittyvässä asiakaspalvelussa. Yli 100 edustajaa palvelee asiakkaita 25 kielellä 28 maassa Euroopassa. Lisäksi lavojen noudon voi järjestää helposti ja nopeasti verkossa sivustolla collect.chep.com.

Tietoa CHEPistä

CHEP auttaa kuljettamaan enemmän tavaraa useammille ihmisille ja useampiin paikkoihin kuin mikään muu organisaatio maapallolla. Sen kuormalavat, laatikot ja kontit muodostavat globaalin toimitusketjun näkymättömän selkärangan. Maailman tunnetuimmat tuotemerkit luottavat CHEPin apuun kuljettaakseen tavaransa tehokkaammin, vastuullisemmin ja turvallisemmin. Jakamistalouden pioneerina CHEP on luonut yhden maailman kestävimmistä logistiikkaliiketoiminnoista ns. poolausmallilla, joka perustuu lavojen yhteiskäyttöön ja kierrätykseen. CHEPin kunnianhimoinen tavoite on vaikuttaa positiivisesti maapalloon ja yhteiskuntaan uusiutumista tukevilla toimitusketjuilla. CHEP toimii ensisijaisesti nopeasti liikkuvien kulutustarvikkeiden (esim. kuivat elintarvikkeet, einekset sekä terveys- ja hygieniatuotteet), tuoretuotteiden, virkistysjuomien sekä vähittäis- ja yleistuotteiden aloilla. CHEPin palveluksessa on noin 11 700 työntekijää, ja yritys uskoo monimuotoisuuden, osallisuuden ja tiimityön kautta toteutuvaan kollektiivisen älykkyyden voimaan. CHEPillä on noin 360 miljoonaa lavaa, laatikkoa sekä konttia verkostossa, joka kattaa yli 750 palvelukeskusta ja tukee yli 500 000 palvelupistettä muun muassa sellaisille globaaleille brändeille kuin Procter & Gamble, Sysco ja Nestle. CHEP, joka on osa Brambles Groupia, toimii noin 60 maassa, ja sen toiminta on laajinta Pohjois-Amerikassa ja Länsi-Euroopassa.

Lisätietoja CHEPistä on osoitteessa www.chep.com. Lisätietoja Brambles Groupista on osoitteessa www.brambles.com

Lehdistön yhteyshenkilöt

Etsi CHEP-alustoja

Anna tietosi alle

  • Tämä kenttä on pakollinen
  • Your entry is not of the correct length
  • Your entry should not contain any URLS
  • Tämä kenttä on pakollinen
  • Your entry is not of the correct length
  • Your entry should not contain any URLS
  • Tämä kenttä on pakollinen
  • Your entry is not of the correct length
  • Your entry should not contain any URLS
  • Tämä kenttä on pakollinen
  • Your entry is not of the correct length
  • Your entry should not contain any URLS
  • Tämä kenttä on pakollinen
  • Tämä kenttä on pakollinen

By submitting the form I accept CHEP data management according to CHEP privacy policy

Jos lataus ei käynnisty pian, napsauta tästä

Valitse kieli

Finland
Valmis

Väärä maa tai kieli?

Vaihda maata

CHEPin uusi algoritmi parantaa kuormalavojen seurantaa ja takaisin saantia Euroopassa jopa 500 000 lavalla vuodessa | CHEP